fbpx
kliknij, aby włączyć zoom
Szukam ...
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
open map
Widok Mapa drogowa Satelita Hybrydowa Teren Moja lokalizacja Pełny ekran Poprzedni Następny
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie zaawansowane
znaleziono 0 wyników
Wyniki wyszukiwania

Wywiad z Firmą Dobre Oko.

Dodane przez hahemik@gmail.com co do 1 lipca 2020
| 0

Jesteśmy firmą istniejącą w świecie optycznym od 2011 roku. Nasze salony oferują kompleksową usługę: od profesjonalnego badania wzroku po dobór opraw najlepiej pasujących do osobowości i stylu klienta. Nieustannie się rozwijamy i dopingujemy do tego naszych Partnerów. Naszą sieć tworzą trzy jednostki własne: dwie mieszczące się w Szamotułach, jedna w Trzciance oraz jednostki Franczyzowe: Czarnków, Czerwonak, Kościan, Krzyż Wielkopolski, Kwidzyn, Mosina, Oborniki, Wieleń. Naszymi Partnerami są osoby posiadające doświadczenie optyczne jak i zupełnie spoza tej branży. Jesteśmy osobami ambitnymi i otwartymi na zmieniającą się rzeczywistość. Wspieramy siebie wzajemnie i motywujemy do rozwoju.

Dzięki zdobytemu na przestrzeni lat doświadczeniu, posiadamy szeroki wachlarz dostawców oferujących korzystne rabaty oraz niezawodny towar. Wypracowaliśmy skuteczne metody sprzedaży oraz obsługi, którymi chętnie się z Państwem podzielimy. Jeżeli nie mają Państwo doświadczenia optycznego nie stanowi to problemu, gdyż dołożymy wszelkich starań, aby po szkoleniu podstawowym w naszych placówkach byli Państwo niezależnymi sprzedawcami znającymi branżę i oferowany towar.

Trochę historii – Jak rozpoczęła się działalność firmy?

Początki firmy sięgają 2011 roku. Pierwszy salon znajdował się w Lesznie. Zaczynaliśmy jako mała, rodzinna firma prowadzona wspólnie z ojcem. Szybko jednak zaczęliśmy się rozwijać i otwierać nowe salony. Następnie powstał pomysł franczyzy. Skoro nam się udało, uda się również innym. Pierwszy salon franczyzowy otworzyła nasza pracownica. Do dnia dzisiejszego dysponuje już trzema oddziałami pod naszym szyldem.

Od jakiego czasu są Państwo na rynku? Czy w tym czasie udało się wypracować model współpracy pozwalający na osiągnięcie sukcesu w branży?

Na rynku optycznym funkcjonujemy od 2011 roku, w świecie franczyzowym istniejemy od trzech lat. Przez ten czas zdobyliśmy duże doświadczenie sprzedażowe i biznesowe. Mamy wypracowany model wdrażania nowych Partnerów jak i prowadzenia działalności. Jesteśmy przykładem na to, że sukces jest w zasięgu ręki. Wystarczą chęci i zaangażowanie a efekty na pewno będą widoczne.

cof_vivid

Jak na przestrzeni czasu zmienił się sposób prowadzenia działalności? Czy łatwiej było kiedyś czy teraz?

Nic nigdy nie było łatwe, biznes wymaga zaangażowania, zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Z roku na rok jest po prostu inaczej. Trzeba być otwartym na to co dzieje się w środowisku optycznym, modzie oraz być otwartym na potrzeby klienta. Sprzedaż okularów to nie tylko zwykły handel, my sprzedajemy komfort życia, element garderoby i osobowości klienta. Jeżeli okulary nie będą dobrze wpasowane w styl, nie będą noszone. Każde pokolenie jest inne, każda osoba jest inna, dlatego trzeba nieustannie starać się poznać potrzeby osoby, która przychodzi do nas po okulary.

Jaki jest koszt przystąpienia do sieci? Od czego jest on zależny? Czy mają Państwo kilka modeli współpracy?

Wstępna opłata franczyzowa wynosi 5000 zł netto. Comiesięczna opłata to 1000 zł netto.

Czy obecnie mając na uwadze co raz większe wymagania konsumentów dotyczących produktów i usług – są Państwo w stanie zapewnić wysoką jakość świadczonych usług i z czego to wynika?

W naszych salonach od samego początku pracujemy tylko na sprawdzonych dostawcach zapewniających wysoką jakość swoich produktów. A dzięki wypracowanym rabatom, jesteśmy w stanie zaoferować przystępne ceny nie tracąc jakości. Świadomość konsumentów nieustannie wzrasta i doceniają oni produkty z najwyższej półki. Wysoka jakość to nasz priorytet ale nie zapominamy o korzystnej cenie.

Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

Przewidujemy zwrot inwestycji po około 17 miesiącach.

Jak w każdym biznesie istnieje duża konkurencja  – Czym na tym tle wyróżnia się sieć?

Konkurencja była, jest i będzie jak w każdym biznesie, ale istotne jest to jak wypadamy na jej tle i czym się wyróżniamy. Stawiamy na jakość, korzystną cenę oraz jakość badania i obsługi klienta.

Czy wasz koncept lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach? Czy rekomendujecie konkretne wymagania dotyczące liczby mieszkańców?

Nasze salony dobrze funkcjonują zarówno w małych miasteczkach jak i w większych miastach. Wszystko zależy od konkretnej lokalizacji. Nie narzucamy ilości mieszkańców, jak pokazuje doświadczenie nawet bardzo małe miejscowości potrafią przynosić znaczne zyski. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o danej lokalizacji uważnie się jej przyglądamy i badamy różne aspekty.

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wyłączność w danym mieście?

Wszystko zależy od wielkości miasta. Jeśli jest to małe miasto do ok 30 000 mieszkańców to gwarantujemy w nim wyłączność. Jeżeli większe to zapewniamy wyłączność na pewną odległość. Nie zależy nam na nadmiernym zagęszczeniu naszych salonów, gdyż mamy być partnerami dla siebie a nie konkurencją.

cof_vivid

Co stanowi Państwa przewagę konkurencyjną pozwalającą na wyróżnienie się w segmencie franczyzodawców?

Wyróżniamy się partnerskim podejściem do naszych Franczyzobiorców. Nie narzucamy wystroju wnętrza, dostawców. Nasi Partnerzy mają pełną swobodę w podejmowaniu decyzji. Oferujemy bardzo atrakcyjne rabaty u wybranych dostawców. Zapewniamy szkolenia branżowe oraz tematyczne, stawiamy na nieustanny rozwój. Jako grupa wzajemnie się wspieramy, wymieniamy pomysłami, pomagamy rozwiązywać bieżące problemy.

Jakie są plany na rok 2020 / lub nawet dalsze okresy?

Nieustanny rozwój i podnoszenie jakości oferowanych usług. Rozwój sieci a co za tym idzie uatrakcyjnianie oferty franczyzowej.

Na jaką pomoc może liczyć potencjalny franczyzobiorca? Czy organizowane są szkolenia?

Oczywiście, nieustannie pomagamy naszym Partnerom na każdej płaszczyźnie: od aranżacji lokalu po bieżące sprawy. Dużą wagę przykładamy do szkoleń zarówno typowo sprzedażowych jak i bardziej tematycznych. Osoby nie znające branży zapraszamy na szkolenie z podstaw optyki i prowadzenia biznesu, tak aby po jego zakończeniu czuli się kompetentni i pewni siebie. Zależy nam na jakości oferowanych usług a idą za tym między innymi wiedza i umiejętności.

Dlaczego warto wejść w ten biznes?

Jest to biznes, który tylko będzie się rozwijał. W obecnych czasach prawie każdy z nas potrzebuje okulary. Do czytania, do chodzenia na co dzień lub przeciwsłoneczne, dlatego grupa potencjalnych klientów będzie wzrastać. Jest to również branża czysta, warunki pracy są bardzo komfortowe, dlatego zachęcamy do współpracy osoby niemalże w każdym wieku.

Porada przedsiębiorcy dla przedsiębiorcy? Co radzą Państwo przyszłemu przedsiębiorcy?

Zaangażowanie i chęć rozwoju gwarantują sukces. Swój biznes trzeba dopieszczać i nieustannie rozwijać. Nie można go traktować, jako zło konieczne. Zawsze trzeba podnosić swoje kompetencje i pracować nad jakością obsługi oraz aktualną ofertą. Nie wolno spocząć na laurach.

Czy rekomendują państwo współpracę z Państwem dla osób, które chcą się przebranżowić?

Oczywiście, dla osób myślących o zmianie branży oferujemy bezpłatne szkolenie wstępne z podstaw optyki oraz prowadzenia działalności. Zależy nam aby każdy Partner znał prowadzony przez siebie biznes oraz czuł się kompetentnym doradcą.

Jak obecna sytuacja związana z COVID -19 wpłynęła na działalność firmy?

Chyba jak każda firma odnotowaliśmy spadek obrotów. Jednakże okulary są produktem pierwszej potrzeby, dlatego już widzimy powrót klientów.  Dlatego spokojnie spoglądamy w przyszłość. Oczywiście wprowadziliśmy szereg obostrzeń sanitarnych, podczas badania wzroku oraz samego doboru okularów, aby zapewnić naszym klientom oraz pracownikom maksymalny komfort i bezpieczeństwo.

Jaką pomoc otrzymali franczyzobiorcy podczas pandemii?

Podczas pandemii nasi Partnerzy zostali zwolnieni z comiesięcznej opłaty franczyzowej do odwołania. Wyszukujemy dofinansowań i innych źródeł pomocy, o których na bieżąco informujemy.

Porównaj oferty