fbpx
kliknij, aby włączyć zoom
Szukam ...
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
open map
Widok Mapa drogowa Satelita Hybrydowa Teren Moja lokalizacja Pełny ekran Poprzedni Następny
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie zaawansowane
znaleziono 0 wyników
Wyniki wyszukiwania

Wywiad z Firmą Greenpoint.

Dodane przez hahemik@gmail.com co do 6 lipca 2020
| 0

Firma Green Point jest polską marką odzieżową, która jest obecna na rynku od ponad 27 lat.  Od samego początku istnienia firmy rzetelnie wypełniamy założoną misję i staramy się spełniać oczekiwania naszych Klientek. Obecnie nasza firma zatrudnia ponad 500 osób w całej Polsce, które z pasją i niezwykłym zaangażowaniem dbają o każdy etap życia naszego produktu – od projektu, po produkcję, transport kończąc na sprzedaży. Do przygotowania ubrań Greenpoint podchodzimy z największą starannością, ponieważ chcemy, aby efekty pracy odznaczały się nie tylko wyjątkowym stylem, ale także wysoką jakością.

Trochę historii – Jak rozpoczęła się działalność firmy?

Naszą działalność rozpoczęliśmy od jednego sklepu, zlokalizowanego w Krakowie przy ulicy Gdańskiej. Z czasem pojawiły się kolejne salony, a dziś mamy już ponad 165 sklepów i jesteśmy jedną z głównych sieci odzieżowych w Polsce. Przez te wszystkie lata staraliśmy się pozostać wierni naszym założeniom i konsekwentnie dążyliśmy do rozwój marki, co finalnie przełożyło się na utrzymanie oraz poszerzenie grupy lojalnych Klientów.

Od jakiego czasu są Państwo na rynku? Czy w tym czasie udało się wypracować model współpracy pozwalający na osiągnięcie sukcesu w branży?

Mamy wieloletnie doświadczenie na rynku, dlatego doskonale znamy już jego specyfikę i mechanizmy. Mamy to szczęście, że pracują u nas specjaliści z rozmaitych dziedzin. Chętnie dzielimy się naszą wiedzą z Franczyzobiorcami, co wielu z nich bardzo sobie ceni. Jesteśmy również otwarci na wszelkie sugestie i uwagi naszych Partnerów, dzięki czemu nasza współpraca nieustannie się rozwija. Udało nam się również wypracować niezawodny i prosty w rozliczeniu depozytowy model franczyzy. W związku z tym nasi Franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów związanych z zakupem towaru, ponieważ za zawarowanie sklepu odpowiada Greenpoint. Rozliczamy się na podstawie ustalonej prowizji od sprzedaży towarów.

Jak na przestrzeni czasu zmienił się sposób prowadzenia działalności? Czy łatwiej było kiedyś czy teraz?

Nasze otoczenie rynkowe przeszło wiele zmian do których nieustannie staramy się przystosować. Nie możemy czekać na ruch konkurencji więc za każdym razem próbujemy go wyprzedzić. Jedną z gruntownych zmian w naszym podejściu stał się omniChannel. Uznaliśmy, że integracja kanału offline i online jest niezbędna, aby w pełni wykorzystać potencjał naszej sieci. Budowanie pozytywnych relacji z klientem i stałe wzmacnianie pozycji rynkowej bez wielokanałowego podejścia do sprzedaży jest teraz niemożliwe. Aby sprostać silnej konkurencji i coraz bardziej świadomym konsumentom stworzenie swoistej synergii między kanałami online i offline okazało się nieuniknione. Spółka intensywnie wdraża szereg rozwiązań technologicznych, prowadzących do stworzenia spójnego ekosystemu między tymi kanałami. Ten ruch został również doceniony przez naszych franczyzobiorców, którzy również zaproponowali nam rozwiązania wspomagające sprzedaż w sklepach franczyzowych.

Jaki jest koszt przystąpienia do sieci? Od czego jest on zależny? Czy mają Państwo kilka modeli współpracy?

Koszt inwestycji, który ponosi franczyzobiorca, jest ustalany indywidualnie. Nie pobieramy opłat licencyjnych, a dołączenie do systemu franczyzowego jest całkowicie darmowe. Wszyscy zainteresowani mogą skontaktować się z nami i porozmawiać o możliwościach. Jesteśmy otwarci na propozycje, a co najważniejsze chętnie pomagamy w indywidualnym oszacowaniu i zrealizowaniu inwestycji otwarcia tak, aby był on, jak najkorzystniejszy dla przyszłego franczyzobiorcy. Mamy jednak swoje kryteria i standardy, których starannie przestrzegamy przy wyborze Franczyzobiorcy. Przede wszystkim istotna jest dla nas lokalizacja – to jeden z najważniejszych czynników sukcesu w branży odzieżowej. Sklepy Greenpoint w większości znajdują się w miejscach o dużym przepływie klientów jak galerie i główne ulice handlowe w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Zainteresowani powinni dysponować lokalem o powierzchni od 70 metrów kwadratowych. Istotą sukcesu jest przede wszystkim przestrzeganie standardów wyznaczonych przez firmę i utrzymanie dobrego wizerunku marki. Nie bez znaczenia jest również zatrudnienie odpowiedniego personelu. Przede wszystkim stawiamy na profesjonalną obsługę. Nasza sprzedaż głównie polega na doradzaniu, a zadowolony klient to nasz priorytet.

Czy obecnie mając na uwadze co raz większe wymagania konsumentów dotyczących produktów i usług – są Państwo w stanie zapewnić wysoką jakość świadczonych usług i z czego to wynika?

W Greenpoint jakość obsługi Klienta jest dla nas bardzo ważna. Rozwijamy ten aspekt w całej sieci; wdrażamy nowe procedury, systemy motywacyjne i standardy. Wiemy, że profesjonalne doradztwo jest istotne dla naszych Klientów. Dlatego personel franczyzobiorcy przed otwarciem sklepu przechodzi szkolenie z wewnętrznych standardów firmy. Ponadto Kierownicy Regionów codziennie przyglądają się standardom obsługi Klienta w całej sieci.

Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

Jeśli Franczyzobiorca jest w pełni zaangażowany, to na zwrot inwestycji nie trzeba długo czekać, wyniki będą od razu. Dla przykładu, sklep franczyzowy, który cieszy się dużym zainteresowanie znajduje się w Sanoku. Właściciel przed podjęciem współpracy dokładnie zbadał rynek i zauważył niskie nasycenie branży Fashion. Potencjał był spory, wystarczyło go zrealizować. Nasz franczyzobiorca otworzył aż 6 sklepów franczyzowych Greenpoint, które przekładają się na świetne wyniki.

Jak w każdym biznesie istnieje duża konkurencja  – Czym na tym tle wyróżnia się sieć?

Nasza mocną przewagą konkurencyjną jest ponadczasowy design produktów oraz wygoda ich noszenia. Wiemy, że te cechy są niezwykle ważne dla naszych Klientów. Filozofia marki od początku istnienia do dzisiaj pozostaje niezmienna. Warto dodać, że nasze ubrania projektowane są w Polsce przez zespół Kobiet, które doskonale znają aktualne trendy oraz potrzeby swoich Konsumentów. Jako marka upewniamy się również czy ubrania sprawdzą się przy szybkim tempie życia każdej kobiety. Dbając o jakość ubrań, każdą rzecz osobiście testujemy i sprawdzamy przed wprowadzeniem jej do kolekcji.

Czy wasz koncept lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach? Czy rekomendujecie konkretne wymagania dotyczące liczby mieszkańców?

Nasze sklepy głównie znajdują się w miejscach o dużym przepływie klientów. Stawiamy na miasta powyżej 30 tys. mieszkańców. Z doświadczenia wiemy, że dobra lokalizacja jest już połową sukcesu.

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wyłączność w danym mieście?

Nasi potencjalni franczyzobiorcy z reguły otwierają się w miastach niewielkich, w których w zupełności wystarczy jeden salon naszej marki. Oczywiście zdarza się, że Franczyzobiorca otwiera sklepy w większych miastach i wtedy zazwyczaj decyduje się na otwarcie dwóch lub trzech salonów.

Co stanowi Państwa przewagę konkurencyjną pozwalającą na wyróżnienie się w segmencie franczyzodawców?

Plusem jest na pewno nasz system franczyzowy, który zmniejsza wydatki franczyzobiorców oraz w łatwy i prosty sposób przekłada się na jego przychód. Ponadto, jako jedna z niewielu firm bardzo elastycznie podchodzimy do naszej współpracy franczyzowej. Jesteśmy otwarci na rozmowy oraz chętnie pomagamy naszym parterom. Wiem, że to nas mocno wyróżnia.

Jakie są plany na rok 2020 / lub nawet dalsze okresy?

Planujemy dalszy rozwój naszych sklepów franczyzowych, chcemy otwierać około 20 sklepów rocznie, szczególnie w tych rejonach Polski gdzie jest ich nadal mało, są to szczególnie takie województwa jak: Wielkopolskie, Zachodniopomorskie czy Lubuskie.

Na jaką pomoc może liczyć potencjalny franczyzobiorca? Czy organizowane są szkolenia?

Staramy się wspierać naszych Franczyzobiorców na każdym etapie współpracy. Począwszy od wyboru lokalizacji poprzez projekt i wyposażenie sklepu. W ramach pakietu franczyzowego nasza firma oferuje sprzęt komputerowy, szkolenia z zakresu obsługi klienta i visual merchandisingu oraz stałą opiekę i współpracę ze strony Greenpoint. Należy także wspomnieć, że Franczyzobiorca może liczyć na szereg korzyści płynących z działań reklamowych i promocyjnych prowadzonych przez markę przekładających się bezpośrednio także na sprzedaż w lokalizacjach franczyzowych.

Dlaczego warto wejść w ten biznes?

Myślę, że najlepszym potwierdzeniem sukcesu franczyzy Greenpoint, są nasi Partnerzy otwierający kolejne sklepy pod szyldem marki. Cieszymy się, że zdobywamy ich zaufanie i wspólnie rozszerzamy sieć salonów. Taki ruch z ich strony jest dla nas jednoznaczny z wystawieniem piątki z plusem dla Franczyzy Greenpoint.

Porada przedsiębiorcy dla przedsiębiorcy? Co radzą Państwo przyszłemu przedsiębiorcy?

Na pewno przed podjęciem decyzji należy przekalkulować koszty inwestycji oraz zanalizować rynek w jakim sklep ma się otworzyć. Z doświadczenia wiemy, że doskonale sprawdza się również dywersyfikacja inwestycji, czyli otwieranie sklepów kilku marek, a nie tylko jednej.

Czy rekomendują państwo współpracę z Państwem dla osób, które chcą się przebranżowić?

Jesteśmy zdania, że liczą się chęci i pełne zaangażowanie. Dlatego wspieramy wszystkich przedsiębiorców. Tak jak już wspomniałem wewnątrz firmy mamy wielu specjalistów, którzy wspomagają pierwsze kroki Franczyzobiorców w branży Fashion.

Jak obecna sytuacja związana z COVID -19 wpłynęła na działalność firmy?

Mamy nadzieję, że ten najtrudniejszy czas jest już za nami. Cieszymy się, że udało nam się uporać z wyzwaniem jakiego we współczesnych czasach jeszcze nie mieliśmy. Po rozluźnieniu obostrzeń Rady Ministrów dotyczących handlu zauważyliśmy jeszcze większy wzrost zainteresowania naszymi salonami w małych miastach lub mniejszych galeriach. Aktualnie sytuacja wraca do normy we wszystkich lokalizacjach.    

Jaką pomoc otrzymali franczyzobiorcy podczas pandemii?

Nasi Franczyzobiorcy otrzymali szereg porad związanych z negocjacją tymczasowych stawek oraz pomoc przy zmniejszeniu stałych opłat związanych z prowadzeniem sklepów Greenpoint

https://greenpoint.pl/

Porównaj oferty