fbpx
kliknij, aby włączyć zoom
Szukam ...
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
open map
Widok Mapa drogowa Satelita Hybrydowa Teren Moja lokalizacja Pełny ekran Poprzedni Następny
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie zaawansowane
znaleziono 0 wyników
Wyniki wyszukiwania

O pomyśle na biznes z założycielką marki Yasumi Zofią Bydałek

Dodane przez hahemik@gmail.com co do 7 lipca 2020
| 0

Yasumi jest polską firmą, którą prowadzi małżeństwo Zofia i Andrzej Bydałek. Firma zajmuje się dystrybucją urządzeń kosmetycznych oraz medycznych. Yasumi to również marka kosmetyków profesjonalnych. Właściciele Yasumi prowadzą pięć własnych instytutów a kolejne pokolenie, dwóch synów również pracują w branży. Każdy z nich prowadzi swój Instytut Yasumi. Ponad to Yasumi to  największa w Polsce sieć franczyzowa gabinetów w branży beauty.

Trochę historii – Jak zaczęła się historia Yasumi ?

Pierwszy gabinet Yasumi powstał w 2003 roku w Kaliszu, kolejny otworzyła moja koleżanka z Piły. W 2008 powstała idea franczyzy pod marką Yasumi Instytut Zdrowia i Urody a w ślad za nią, w Krakowie powstał pierwszy franczyzowy instytut.

Od jakiego czasu są Państwo na rynku? Czy w tym czasie udało się wypracować model współpracy pozwalający na osiągnięcie sukcesu w branży?

W branży beauty funkcjonujemy od 2003 roku franczyzą zajmujemy się od 2008 roku. To sporo czasu aby wypracować bezpieczny, przynoszący profity model biznesu.W branży jesteśmy najwięksi i bardzo dobrze znani. To powoduje, ze klienci znają markę. Bardzo wysoki poziom usług, wyjątkowa oferta zabiegowa gwarantuje nam zainteresowanie potencjalnych klientów. To z kolei przekłada się na sukces  Instytutów  Yasumi.

Jak na przestrzeni czasu zmienił się sposób prowadzenia działalności? Czy łatwiej było kiedyś czy teraz?

Zmiana w zapotrzebowaniu na usługi beauty jest bardzo duża. Obecnie korzystanie w usług w gabinetach kosmetycznych jest powszechne. Dużą grupę, bo ponad 30% stanowią mężczyźni. Kiedyś nie było to dobrze postrzegane a dzisiaj to standard. Poza tym gabinet franczyzowy znanej marki ma prestiż. Łatwiej mu pozyskać zainteresowanych zabiegami klientów. Procedury otwierania gabinetów są podobne jak kiedyś. Duża zmiana nastąpiła w kwestii pracowników. Kiedyś było trudniej pozyskać pracownika, było ich mniej i byli gorzej wykształceni. Obecnie jest sporo szkół wyższych kształcących kosmetologów. Jest zatem w czym wybierać. Poza tym i kiedyś i teraz trzeba poświęcać biznesowi dużo uwagi i czasu. To się nie zmieniło.

Jaki jest koszt przystąpienia do sieci? Od czego jest on zależny? Czy mają Państwo kilka modeli współpracy?

Koszt przystąpienia do sieci jest zależny od wybranego programu. Yasumi oferuje dwa programy. Pierwszy Yasumi Beauty Point dla miast do 40 tys mieszkańców, drugi Yasumi Instytut Zdrowia i Urody. Pierwszy zaczyna się od kwoty min  60 tys zł/netto drugi od min 250tys netto.

Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

Potencjalny zwrot inwestycji następuje najczęściej  po 24-30 miesiącach . Wszystko zależy od tego czy inwestor będzie działał według naszego planu, naszych wytycznych.

Jak w każdym biznesie istnieje duża konkurencja  – Czym na tym tle wyróżnia się sieć?

Konkurencja jest potrzebna i stanowi dobry motywator do działania. Yasumi w języku japońskim oznacza relaks, odpoczynek, wakacje. Jedynie w  naszych instytutach doświadczyć można rytuałów kosmetycznych inspirowanych krajem kwitnącej wiśni. Franczyza Yasumi jako jedyna w branży Beauty otrzymała nagrodę „Lider Systemów Franczyzowych”,  w konkursie Businesswoman & life.

Czy wasz koncept lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach? Czy rekomendujecie konkretne wymagania dotyczące liczby mieszkańców?

Koncept Yasumi Instytut sprawdza się tak w dużych jak i małych miastach. Mamy co prawda koncept Yasumi beauty Point, dedykowany dla miast do 40 tys mieszkańców, jednak  Instytut również doskonale działa w miastach piętnastotysięcznych

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wyłączność w danym mieście?

W przypadku marki Yasumi Instytut inwestor otrzymuje wyłączność przy liczbie mieszkańców do 100 tysięcy. Yasumi Beauty Point do max 40 tysięcy.

Na jaką pomoc może liczyć potencjalny franczyzobiorca? Czy organizowane są szkolenia?

Franczyzobiorca jest „prowadzony za rękę” od momentu podpisania umowy przez cały czas prowadzenia działalności, jak długo tego potrzebuje. Zapewniamy pomoc przy rekrutacji, szkolenia, opiekę marketingową, edukacyjną, graficzną i doradczą w każdym zakresie prowadzenia tego biznesu. Yasumi posiada  16 letnie doświadczenie w prowadzeniu gabinetów. Sami prowadzimy ich całkiem sporo. Taka wiedza jest bezcenna i pomaga inwestorowi uniknąć błędów, pomaga skupić się na rzeczach ważnych, które są gwarancją sukcesu.

Dlaczego warto wejść w ten biznes?

Ten biznes opiera się na ludziach. To niezwykle inspirujące, tworzą się ciekawe relacje, to dla kobiety takie „miejsce na ziemi”. Jednak biznes otwiera się dla konkretnych zysków i w przypadku naszych gabinetów faktycznie można na nie liczyć. Właściciele niektórych instytutów Yasumi czerpią dochody jedynie z tej branży.

Porada przedsiębiorcy dla przedsiębiorcy? Co radzą Państwo przyszłemu przedsiębiorcy?

Uważam, ze nie wszystko da się na początku przeliczyć. Sama jestem przykładem, że moje kalkulacje były sporo zaniżone , bardzo zapobiegawczo wyliczone. Rzeczywistość mile może zaskoczyć. Należy skupić się na realizacji swojej wizji z naciskiem na ludzi. Oddany, uczciwy pracownik z  tzw „żyłką handlową” to największa wartość na początku drogi i potem również.

Czy rekomendują państwo współpracę z Państwem dla osób, które chcą się przebranżowić?

Jak najbardziej. Inwestorzy w naszej sieci to w 97 % ludzie spoza branży. Oni zarządzają biznesem i ludźmi, którzy są kierunkowo wykształceni i wykonują zabiegi w instytucie.

Jak obecna sytuacja związana z COVID -19 wpłynęła na działalność firmy?

Branża z pewnością ucierpiała przez COVID-19 . Nasze gabinety  nie świadczyły usług w czasie gdy obowiązywał zakaz ale mogliśmy sprzedawać kosmetyki i vouchery zabiegowe. To nas ratowało. Jednak nie da się ukryć, że sporą część dochodów straciliśmy. Całe szczęście zaufanie do marki jest bardzo duże  i teraz odrabiamy straty.

Przez okres pandemii nie pozwalaliśmy o nas zapomnieć. Komunikacja marketingowa, posty na FB, Instagramie  tworzone były przez centralę i cała sieć z nich korzystała.                            

Jesteśmy dobrej myśli, widzimy, że klientki chętnie korzystają z usług , nie boją się przychodzić na zabiegi do Yasumi, gdyż widzą, że bardzo przestrzegamy procedur dezynfekcji, wszystko jest sterylne i ryzyko jakiekolwiek właściwie nie istnieje.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Porównaj oferty