fbpx
kliknij, aby włączyć zoom
Szukam ...
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
open map
Widok Mapa drogowa Satelita Hybrydowa Teren Moja lokalizacja Pełny ekran Poprzedni Następny
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie zaawansowane
znaleziono 0 wyników
Wyniki wyszukiwania

Firma Edukido – rozmowa z Piotrem Szczepkowskim.

Dodane przez hahemik@gmail.com co do 21 lipca 2020
| 0

Czym zajmuje się EDUKIDO ?

Wraz ze wspólnikiem działamy w branży edukacyjnej od kilkunastu lat – tłumaczy Piotr Szczepkowski, właściciel sieci Edukido. Są to lata zbierania doświadczeń i poznawania różnych form uczenia dzieci poprzez zabawę, a także poznawania różnych systemów franczyzowych. Efektem tych doświadczeń był pomysł stworzenia nowoczesnego i innowacyjnego systemu franczyzowego – tak powstało Edukido.

Sercem konceptu są autorskie scenariusze, na podstawie których prowadzone są zajęcia. To nowatorski program zajęć edukacyjnych z klockami LEGO®, składający się z regularnych zajęć pozalekcyjnych pozwalających dzieciom lepiej poznać otaczający nas świat, również z warsztatów szkolnych i przedszkolnych dopasowanych do programu placówki, półkolonii tematycznych oraz urodzin w świecie klocków. Naszym celem jest kształtowanie ciekawości świata i badawczej postawy wobec niego, bez narzucania szablonów.

Na początek dwa oddziały własne i dwa całkowicie inne rynki oddalone o 600 km? A jednak się udało!

W 2016 roku otworzyliśmy ze wspólnikiem dwa oddziały własne, co ciekawe, oddalone od siebie o 600 kilometrów – zaczynaliśmy od Lublina i Gdyni. Kiedy na własnym doświadczeniu przekonaliśmy się, że nasz pomysł działa i sprawdza się na dwóch, tak różnych rynkach, postanowiliśmy zebrać całe nasze know how, kilkanaście lat doświadczeń z innych systemów franczyzowych, z których korzystaliśmy jako licencjobiorcy i w 2017 pokazaliśmy nasz system światu.

Już we wrześniu 2017 zaczęliśmy współpracę z pierwszymi czterema franczyzobiorcami – to były bardzo ważne doświadczenia – uczyliśmy się słuchać naszych licencjobiorców i dzięki temu, poprawiając nasz model biznesowy, wraz z rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego pracowaliśmy w sieci liczącej 21 placówek, w różnych częściach Polski.

Aktualnie Edukido to dobrze skomponowany model biznesowy, konsekwentnie rozwijany, który odpowiada na potrzeby rynku. Oddziały Edukido można znaleźć już w ponad 60 miejscowościach w całej Polsce.

Jesteśmy coraz bliżej otwarcia dwóch zagranicznych oddziałów – w Serbii i Bośni i Hercegowinie. Dużo zależy od tego jak w tych krajach potoczy się walka z koronawirusem.

Od jakiego czasu są Państwo na rynku?

Marka Edukido istnieje na polskim rynku 5 lat. Model współpracy pozwala franczyzobiorcy skupić się na zarządzaniu oddziałem, sprzedaży i dobrych relacjach z klientami, wszystkie pozostałe elementy tego biznesu dostarczamy franczyzobiorcom z Centrali. To gwarantuje, że każdy z menadżerów oddziału skupia się na najważniejszych czynnikach, które gwarantują sukces w tej branży.

Jak na przestrzeni czasu zmienił się sposób prowadzenia działalności? Lepiej teraz czy te 5 lat temu ?

Wraz z rozwojem sieci franczyzowych w Polsce, prowadzenie działalności stało się bardziej przystępne dla ludzi mniej doświadczonych, mniej przedsiębiorczych. Współpraca z Franczyzodawcą chroni licencjobiorców i ich interesy, po podpisaniu umowy franczyzowej, np. w kwestii ochrony know-how przed nieuczciwymi pracownikami. Po prostu po podpisaniu umowy przedsiębiorca wraz z franczyzodawcą stają po tej samej stronie barykady w batalii rynkowej. Dlatego dużo łatwiej jest prowadzić działalność gospodarczą, gdy ktoś wcześniej przetarł już szlak i przetestował najlepsze rozwiązania.

Dodatkowo nowoczesne rozwiązania, dostępne na rynku polskim pomagają przedsiębiorcom w zarządzaniu biznesem – analityczne systemy monitorujące zachowania klientów w sieci, czy kompleksowe systemy do zarządzania sprzedażą i życiem klienta.

Takie rozwiązania pomagają współczesnym przedsiębiorcom w osiąganiu sukcesu.

Jaki jest koszt przystąpienia do sieci? Od czego jest on zależny? Czy mają Państwo kilka modeli współpracy?

Długo i ciężko pracowaliśmy nad tym, aby nasz kontrahent otrzymał kompletny program dopasowany do rynku. Dostarczamy wysokiej jakości produkt za odpowiednią cenę. Całkowita inwestycja początkowa przy wyborze standardowej oferty Edukido na obszarach od 40 do 200 tyś mieszkańców to kwota od 18.500 do 42.500 zł netto. Dokładna kwota inwestycji zależy m.in. od wielkości obszaru, na który franczyzobiorca kupi licencję, i od tego, czy będzie on prowadził zajęcia w szkołach, czy też chce otworzyć od razu samodzielną placówkę.

Oprócz standardowej franczyzy obecnie wprowadzamy nowatorską ofertę o nazwie Edukido Mini.

Jest ona skierowana szczególnie do osób działających na mniejszych obszarach – w gminach, powiatach i małych miasteczkach do 60 tyś mieszkańców. Najważniejsze jest to, że franczyzobiorca nie płaci opłaty wstępnej. Jej koszt wynosi zatem 0 zł.

Dodatkowo na start franczyzobiorca otrzymuje pakiet materiałów promocyjnych na pierwszy kwartał działalności. Jednak być może największą innowacją jest Gwarancja Zwrotu z Inwestycji.

Na czym ona polega? Jeżeli w ciągu pierwszego roku działalności franczyzobiorca Edukido odnotuje mniejszy przychód z zajęć, niż wynosi suma miesięcznych opłat licencyjnych – wówczas spółka Edukido Polska zwróci franczyzobiorcy powstałą różnicę. Jej kwota zostanie później odjęta od kolejnych opłat miesięcznych wnoszonych przez franczyzobiorcę.

Licencja „Edukido Mini” opiera się na warsztatach szkolnych i przedszkolnych. Są to wydarzenia jednorazowe, prowadzone zarówno z konkretnych przedmiotów (geografia, przyroda, matematyka, fizyka, religia i inne), jak i na tematy okazjonalne (np. symbole narodowe, pierwszy dzień wiosny, mikołajki itp.).

Czy obecnie mając na uwadze co raz większe wymagania konsumentów dotyczących produktów i usług – są Państwo w stanie zapewnić wysoką jakość świadczonych usług i z czego to wynika?

Jakość zajęć zaczyna mieć dla rodziców pierwszorzędne znaczenie. Rodzice są gotowi płacić więcej, ale za dobrej jakości warsztaty. Z drugiej strony dostrzegają, że dzieci są zmęczone zbyt dużą liczbą zajęć pozalekcyjnych. Dlatego bardzo świadomie i starannie wybierają te, na które zapiszą swoje dzieci.

Nasze zajęcia są odpowiedzią na potrzeby współczesnego rodzica, a co najważniejsze na potrzeby naszych podopiecznych. Zajęcia prowadzone są w małych, 10 osobowych grupach, a przeszkoleni instruktorzy dbają o to by każdy z małych uczestników brał aktywny udział w realizowaniu poszczególnych zadań.

Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

W zależności od podejścia biznesowego i zaangażowania Franczyzobiorcy, zwrot z inwestycji następuje między 6. a 15. miesiącem prowadzenia działalności.

Jak w każdym biznesie istnieje duża konkurencja  – Czym na tym tle wyróżnia się sieć?

Ciekawy jest fakt, że nie mamy bezpośredniej konkurencji. Owszem, jest bardzo dużo firm oferujących zajęcia z robotyki – ale żadna z nich nie proponuje ciekawych, kreatywnych zajęć konstrukcyjnych gdzie się przede wszystkim buduje. Nasi franczyzobiorcy zarabiają na 3 różnych rodzajach zajęć. Nie muszą też od początku inwestować w swój lokal. Większość zajęć prowadzimy w placówkach oświatowych i innych miejscach, gdzie dzieci spędzają wolny czas.

Dzieci, w czasie naszych zajęć ćwiczą swoją wyobraźnię przestrzenną  i rozwiązywanie problemów w programie, który nie narzuca szablonów i nie podsuwa uczestnikom instrukcji budowania.

Czy wasz koncept lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach? Czy rekomendujecie konkretne wymagania dotyczące liczby mieszkańców?

Nasz koncept sprawdza się w dużych i małych miastach,  na terenie powiatowych i gminnych.

Najnowszy komunikat CBOS dostarcza ciekawych informacji,  częściej na zajęcia pozalekcyjne uczęszczają dzieci w mieście – odsetek waha się od ok. 60% na wsi do ponad 90% w miastach powyżej 500 000 mieszkańców. Na dane te można spojrzeć dwojako. Z jednej strony widać, że więcej chętnych na nasze zajęcia będzie w średnich i dużych miastach. Jednak będzie tam też dużo większa konkurencja. Wsie i małe miasta są pozornie mniej atrakcyjne, ale nie ma w nich tak ostrej walki o klienta, a rodziców i dzieci dużo łatwiej zaskoczyć ciekawym programem niż klientów w dużych miastach, którzy „widzieli już wszystko”.

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wyłączność w danym mieście?

Oczywiście! To jest podstawa współpracy z nami – dbamy o to by teren licencji był chroniony i by Franczyzobiorca czuł się bezpiecznie. Wyjątkiem są największe miasta, gdzie franczyzobiorcy przejmują opiekę na dzielnicą lub kilkoma dzielnicami.

Co stanowi Państwa przewagę konkurencyjną pozwalającą na wyróżnienie się w segmencie franczyzodawców?

Nasze doświadczenia spowodowały, że stworzyliśmy system, który sami chcielibyśmy dostać – dobrze dopasowany do rynku, z konkretnymi perspektywami zysku, z zakresem świadczeń franczyzodawcy dokładnie takim, jakiego oczekuje franczyzobiorca.

Model jest dobrze zaprojektowany, czyli dobrze poukładany finansowo dla franczyzodawcy, a przede wszystkim dla franczyzobiorców. Nie ma tu miejsca na rosnącą w nieskończoność kwotę prowizji. Franczyzobiorcy znają wysokość swoich opłat tantiemowych na kilka lata do przodu. To ułatwia planowanie i zarządzanie finansami. 

Jeżeli nasz potencjalny klient jest gotowy, aby rozpocząć satysfakcjonującą działalność edukacyjną, to z naszej strony otrzyma profesjonalny system wsparcia swojego biznesu na każdym etapie współpracy.

Nasza franczyza, wyróżnia się na rynku tym, że dostarcza wysokiej jakości know-how w sposób ciągły, przez cały czas trwania umowy franczyzowej.

Na jaką pomoc może liczyć potencjalny franczyzobiorca? Czy organizowane są szkolenia?

To bardzo ważne pytanie! Franczyzobiorca może liczyć na naszą pomoc na każdym etapie współpracy – to był nasz priorytet w czasie projektowania systemu franczyzowego.

Wiemy, że w niektórych konceptach franczyzobiorcy muszą liczyć się z bardzo wysokimi kosztami szkoleń, sięgającymi 2000–3000 złotych za jedną osobę prowadzącą zajęcia w oddziale. Może się to okazać mało znaczącym kosztem w początkowym biznesplanie, ale bardzo poważnym obciążeniem w ogólnym rozrachunku – szczególnie przy dużej rotacji pracowników, czego nie sposób wykluczyć. Nasz model współpracy zakłada, że jako Franczyzodawca odpowiadamy na potrzeby szkoleniowe naszych partnerów organizując szkolenia kilka razy w roku, a dodatkowo ich jednorazowy koszt to około 400 zł za jedną osobę.

Dlatego duże znaczenie, dla większości naszych Franczyzobiorców, miał fakt, że jako nasi partnerzy otrzymali pełen system franczyzowy. Mam na myśli szkolenia menadżerskie i produktowe, różne narzędzia elektroniczne wspomagające codzienną pracę i bardzo cenne wsparcie centrali w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta. Nie bez znaczenia jest też fakt, że aby zacząć biznes Edukido nie trzeba mieć lokalu, a to mocno obniża koszt inwestycji początkowej. Gotowe są zestawy klocków, system CRM, materiały marketingowe, oferty. Nic, tylko zaczynać!

Dlaczego warto wejść w ten biznes?

Warto, ponieważ ta praca daje bardzo dużo satysfakcji i pozwala realizować się zawodowo. Dodatkowo oferujemy rozwiązania i produkty, na których franczyzobiorca może zarabiać 7 dni w tygodniu, przez cały rok kalendarzowy!

Wspominałem już o szybkim zwrocie inwestycji, a perspektywa kilku lat daje franczyzobiorcy możliwość rozwoju, w której obsługuje 10 roczników dzieci (3-12 lat).

Porada przedsiębiorcy dla przedsiębiorcy? Co radzą Państwo przyszłemu przedsiębiorcy?

Radzę słuchać bardziej doświadczonych przedsiębiorców. Polacy mają „ułańską fantazję” – co w biznesie może pomagać, ale może też gubić. Jest to ważne – szczególnie w biznesach franczyzowych – opartych w dużej mierze na powielaniu rozwiązań. 

Czy to dobry interes dla osób, kóre chcą się przebranżowić?

Zdecydowanie tak! W naszej sieci jest blisko 50% franczyzobiorców, którzy wcześniej nie mieli nic wspólnego z branżą edukacyjną. Ja sam kilkanaście lat temu pracowałem przez wiele lat w branży telekomunikacyjnej. Nasz biznes przynosi bardzo dużo radości. To motywuje do pracy.  Każdego dnia mamy kontakt z uśmiechniętymi po zajęciach dziećmi, a co za tym idzie z zadowolonymi rodzicami.

Jak obecna sytuacja związana z COVID -19 wpłynęła na działalność firmy?

Branża zajęć pozalekcyjnych praktycznie zamarła w momencie zamknięcia placówek oświatowych. Na dobrą sprawę do dziś nie wróciła do normalności – gdyż są wakacje. Część firm przeniosło swoje działania do Internetu, jednak to nie to samo. Część rodziców rezygnuje z zajęć – gdyż mają dość zdalnej edukacji. Nie chcą, żeby dzieci całymi dniami siedziały przed komputerami.

Też prowadzimy kursy on-line, ale zarówno nam, dzieciom i rodzicom brakuje tej interakcji, która okazuje się najważniejsza podczas realnych zajęć.

Obserwujemy obecnie bardzo duże zainteresowanie półkoloniami. To cieszy. Co będzie we wrześniu – czas pokaże. Jesteśmy dobrej myśli.  

Jaką pomoc otrzymali franczyzobiorcy podczas pandemii?

Edukido Polska to pierwsza sieć franczyzowa w branży edukacyjnej, która zdecydowała się na obniżenie opłat licencyjnych w związku z epidemią koronawirusa. Miesięczna opłata franczyzowa w sieci została obniżona przez okres 5 miesięcy (od kwietnia do sierpnia włącznie) – o 50% lub 75%, zależnie od wybranego wariantu.

Hołdujemy idei, że biznes edukacyjny to łańcuch wartości. My przekazujemy swoje know-how i markę franczyzobiorcom, a oni organizują zajęcia dla dzieci i pobierają opłaty od rodziców. W drugą stronę działa to tak samo: tzn. rodzic płaci franczyzobiorcy, a właściciel oddziału – nam. Jeżeli nie ma źródła w postaci opłaty od rodzica, bo zajęć oczywiście nie można teraz prowadzić, wówczas franczyzobiorcy bardzo ciężko jest wywiązać się z umowy. Mamy pełną świadomość tego, że walka z koronawirusem to nasza wspólna sprawa. Dlatego nie mogliśmy zostawić franczyzobiorców samych sobie. Bez ścisłej współpracy właśnie w tym okresie oddziały mogłyby sobie po prostu nie poradzić.

Jesteśmy pewni, że wspólnymi siłami, korzystając również z rządowej tarczy antykryzysowej, damy radę przetrwać. Przez kilka lat budowaliśmy sieć i teraz wierzymy w to, że jesienią będziemy jeszcze silniejsi. Ale osiągniemy to tylko siłą naszych oddziałów!

Czy pomagają Państwo w pisaniu wniosków o dofinansowanie urzędu pracy bądź z Unii?

Jest to ważny temat, który często poruszam podczas rozmów z potencjalnymi franczyzobiorcami. Pomagamy na każdym etapie. Podpowiadamy gdzie można starać się o dofinansowania. Nasz Podręcznik Operacyjny zawiera cały rozdział poświęcony pomocy, jaką przedsiębiorcy mogą otrzymać od rządu, czy Unii Europejskiej. Nasi franczyzobiorcy korzystali z różnych tego typu programów. Najczęściej z dofinansowania na rozpoczęcie działalności, ale nie tylko.

To ważne by wiedzieć do kogo zwrócić się o pomoc i by z niej mądrze korzystać – nie zapominamy o tym i pokazujemy naszym partnerom nowe możliwości rozwoju.

https://edukido.com.pl/


Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Porównaj oferty