fbpx
kliknij, aby włączyć zoom
Szukam ...
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
open map
Widok Mapa drogowa Satelita Hybrydowa Teren Moja lokalizacja Pełny ekran Poprzedni Następny
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie zaawansowane
znaleziono 0 wyników
Wyniki wyszukiwania

Wywiad z Firmą Freedom Nieruchomości

Dodane przez hahemik@gmail.com co do 21 lipca 2020
| 0

Freedom Nieruchomości zrzesza blisko 400 agentów w całej Polsce od niemal 10 lat pomaga klientom w szybkiej i zyskownej sprzedaży nieruchomości – mówi Agnieszka Dąbrowska, Dyrektor Franczyzy Freedom Nieruchomości

Oferuje także pełne wsparcie w procesie zakupowym, łącznie z pomocą w uzyskaniu kredytu.

Biura Freedom Nieruchomości mieszczą się w ponad 40 lokalizacjach.

Skutecznie pośredniczą w sprzedaży i wynajmie nieruchomości, wnikliwie analizując sytuację na rynku nieruchomości i potrzeby klientów. Freedom Nieruchomości to również profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży przy wykorzystaniu takich metod jak: home staging czy promocja w internecie przy użyciu bogatego zaplecza marketingowego i firmowego know-how.

To już 10 lat na rynku nieruchomości!

Firma Freedom Nieruchomości powstała w 2010 roku w Olsztynie. W 2013 roku z kolei została uruchomiona oferta franczyzowa, która sprawiła, że marka Freedom Nieruchomości stała się rozpoznawalna w całej Polsce. Dziś sieć ma 40 oddziałów w Polsce. Naszym wyróżnikiem jest model pracy z klientami w oparciu o umowy na wyłączność i wysokie standardy pracy z ofertą nieruchomości, co pozwala nam skutecznie sprzedawać i wynajmować pozyskane nieruchomości.

Jaki jest koszt przystąpienia do sieci? Od czego jest on zależny? Czy mają Państwo kilka modeli współpracy?

Koszt przystąpienia do sieci zależy od miasta, w którym ma być prowadzone biur nieruchomości.

Czy obecnie mając na uwadze coraz większe wymagania konsumentów dotyczących produktów i usług – są Państwo w stanie zapewnić wysoką jakość świadczonych usług i z czego to wynika?

Marka Freedom Nieruchomości od samego początku funkcjonowania stawiała na jakość. Począwszy od dokładnego badania potrzeb klientów, którzy chcą sprzedać/wynająć nieruchomości, poprzez odpowiednie przygotowania nieruchomości do sprzedaży, promocję oferty, prezentację w ramach dni otwartych, aż do zabezpieczenia prawnego stron transakcji. Obecna sytuacja dodatkowo zwiększyła nasze zaangażowanie w obszarze obsługi online, tak aby – jeśli życzy sobie tego klient – spotkania, prezentacje czy obsługa dokumentów mogła przebiegać możliwie zdalnie.

Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

Zwrot z inwestycji następuje po ok 12-18 miesięcy. Wszystko zależy od ostatecznych kosztów rozpoczęcia i prowadzenia działalności, tempa budowy zespołu, pozyskiwania ofert i realizacji transakcji.

Na rentowność biznesu, w tym również tego w branży nieruchomości ma wpływ wiele czynników. Kandydaci na franczyzobiorców najczęściej pytają o przychody na jakie w tej branży można liczyć oraz kiedy się ich spodziewać. To zrozumiałe, ponieważ biznes ma sens tylko wówczas, jeśli daje zwrot z inwestycji oraz generuje stabilne zyski. Choć nie ma prostej instrukcji, która gwarantuje sukces, uruchamiając biuro nieruchomości warto wziąć pod uwagę czynniki zwiększające szansę na prowadzenia zyskownej firmy.

  • Potencjał rynku nieruchomości w mieście, w którym ma działać biuro nieruchomości, czyli ogólna liczba realizowanych transakcji.
  • Chłonność rynku nieruchomości – ceny transakcyjne i liczba ofert nieruchomości wystawionych na sprzedaż to kluczowe dane, które są punktem wyjścia do wyliczeń spodziewanych przychodów.
  • Kto może być klientem na danym rynku – czy tylko osoby fizyczne, czy jest potencjał do oferowania usługi klientom instytucjonalnym, np. deweloperom.
  • Konkurencyjność na rynku nieruchomości – ilość biur nieruchomości oraz sposób pracy konkurencji.
  • Pracownicy biura nieruchomości. Zespół to najważniejsze aktywo biura nieruchomości, zbudowanie zespołu sprzedawców nieruchomości pozwoli osiągać wyższe przychody i prowadzić stabilny biznes.
  • Baza ofert nieruchomości. Nie chodzi tylko o ilość posiadanych, ale przede wszystkim o wyłączność, czyli posiadanie w ofercie nieruchomości, które można nabyć tylko i wyłącznie za pośrednictwem danego biura. Tylko dzięki temu właściciel ma realny wpływ na sprzedaż oraz może planować rzeczywiste przychody. Baza stanowi kluczową przewagę.

Na zyskowność biznesu ma wpływ jeszcze jeden istotny czynnik, a mianowicie zaangażowanie właściciela. Nawet najbardziej obiecujący potencjał rynku nie przerodzi się w intratny biznes bez systematycznej pracy i realizowania założeń, określonych w planie finansowym przedsięwzięcia

Czy wasz koncept lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach? Czy rekomendujecie konkretne wymagania dotyczące liczby mieszkańców?

Istotna jest wielkość obrotu nieruchomościami, ilość przeprowadzanych transakcji, które to dopiero mogą wynikać z wielkości miasta. Ilość transakcji przekłada się na zapotrzebowanie usług pośrednictwa. Jednym z kryteriów jest liczba mieszkańców – co najmniej 30 tys., aczkolwiek mogą być miasta mniejsze, które są zlokalizowane nieopodal tych większych. Dlatego każdą lokalizację należy indywidualnie rozpatrywać pod kątem potencjału.

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wyłączność w danym mieście?

To zależy od wielkości miasta. Mamy ustalone limity ilości oddziałów w danym mieście i faktycznie, przy mniejszych miastach jest gwarancja wyłączności, ponieważ chcemy dać partnerowi możliwość rozwoju i nie wprowadzać konkurencji wewnętrznej. W dużych miastach jest kilka placówek, ale każdy partner przystępujący do sieci otrzymuje od nas informację jakie mamy plany w tym zakresie w jego mieście.

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na Państwa wsparcie?

To, na czym skupiamy się od początku współpracy z franczyzobiorcą, to jak najlepsze przygotowanie do prowadzenia własnego biznesu bazującego na naszym know-how. Prowadzimy indywidualny tok wdrożenia dla każdego zainteresowanego współpracą. Przygotowujemy plan finansowy dostosowany do lokalnych realiów, wskazówki w zakresie rekrutacji i pozyskiwania ofert nieruchomości. Naszym najważniejszym zasobem jest licencja na skuteczny model sprzedażowy. To know-how, jakie zgromadziliśmy na bazie naszych  dotychczasowych doświadczeń, pozwalające skutecznie podpisywać umowy na wyłączność, prezentować wysoki standard oferty i prowadzić efektywne działania reklamowe służące do sprzedaży nieruchomości. Dzięki temu w dość szybki i sprawny sposób jesteśmy w stanie zrealizować transakcję, mając na uwadze wysoki standard obsługi klienta.

Kolejnym elementem, który ma za zadanie przekonać franczyzobiorcę do współpracy z Freedom Nieruchomości jest infrastruktura sprzedażowo-marketingowa, która pozwala efektywnie prowadzić biuro nieruchomości i być jednocześnie zabezpieczonym na polu zarządzania, na polu prawnym oraz w obszarze marketingu i prowadzenia biznesu pod kątem finansowym.  To, na co mocno stawiamy w biznesie, to możliwość wewnętrznego wspierania się oraz udział kadry zarządzającej w rozwoju poszczególnych placówek.  Aktywnie rozmawiamy z naszymi partnerami i pomagamy rozwiązywać problemy, przed którym każdy z nich na co dzień staje.

Szkolenia to jedno z kluczowych działań i aktywności na które stawiamy we Freedom Nieruchomości. Każde nasze wdrożenie – czy to franczyzobiorcy, czy Agenta Nieruchomości pracującego w oddziale – to przemyślany proces.

Dlaczego warto wejść w ten biznes?

Branża nieruchomości cieszy się dużym zainteresowaniem. Wynika to przede wszystkim z tego, że nieruchomości stały się ciekawą alternatywą do lokowania kapitału.  Osoby, które interesują się inwestowaniem w nieruchomości, czy też mają już pierwsze doświadczenia w tym zakresie chcą wejść zawodowo w ten rynek a biuro nieruchomości staje się jedną z opcji. Jest to również biznes, w którym można pracować do emerytury, w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami wiek, duże doświadczenie działa na korzyść.

Czy ten interes jest polecany dla osób nie mających doświadczenia w tej dziedzinie bądź które chcą się przebranżowić?

Powodów, które sprawiają, że zaczynamy myśleć o własnej firmie jest pewnie tyle, ilu przedsiębiorców. Czasem to kwestia wyboru, czasem wręcz przeciwnie – braku innego wyjścia. Niezależnie jednak od tego, dlaczego osoby podejmują decyzję o przejściu na swoje, warto dobrze się przygotować. Nie tylko finansowo i merytorycznie, ale również mentalnie. To szczególnie istotne, jeśli pomysł na biznes zaczyna chodzić nam po głowie ze względów emocjonalnych. Dlatego te osoby, które nie znają branży przed przystąpieniem do współpracy muszą pozyskać jak najwięcej informacji – dotyczących kluczowych aktywności jakie muszą wykonać, aby biznes się powiódł, rzetelnej informacji zaplecza finansowego jakie muszą posiadać, możliwych przychodów.

Nie ma wymagań, aby franczyzobiorca miał doświadczenie w branży nieruchomości, to co istotne musi mieć przede wszystkim osobowość przedsiębiorcy, widzieć możliwości w zarabianiu na skali i mieć świadomość prowadzenia własnego biznesu. Nie może postrzegać franczyzy jako inwestycji kapitałowej, ponieważ powodzenie biznesu wymaga zaangażowania w prowadzenie oddziału. W biznesie nieruchomościowym dobrze radzą sobie osoby posiadające umiejętności i doświadczenie w zarządzaniu zespołem handlowym, menedżerowie z branż finansowych oraz ubezpieczeniowych.

Jak obecna sytuacja związana z COVID -19 wpłynęła na działalność firmy?

Branża nieruchomości miała możliwość funkcjonowania – nie została objęta obostrzeniami, ale oczywiście musieliśmy zmienić sposób pracy biur, pracy agentów, określić  obszary, na których należy się skupić. Od maja agenci nieruchomości wrócili do pracy stacjonarnej w oddziałach.

Jaką pomoc otrzymali franczyzobiorcy podczas pandemii?

Sytuacja jaką mieliśmy z pandemią pokazała przede wszystkim jak ważne jest działanie w grupie przedsiębiorców funkcjonujących w tej samej branży. Jako sieć biur nieruchomości szybko podjęliśmy działania, które pozwoliły funkcjonować biurom Freedom Nieruchomości i zabezpieczyć najważniejsze procesy w firmach franczyzobiorców.

  • Zorganizowaliśmy kilka spotkań online z Partnerami Franczyzowymi, (które miały na celu zbadanie sytuacji w ich oddziałach, wymiana doświadczeń i określenie kierunków działania)
  • Stworzyliśmy procedurę (aktualizowaną na bieżąco) dotyczącą mi.n. jak organizować pracę oddziałów, jak pozyskiwać oferty nieruchomości, jak prowadzić prezentację nieruchomości w czasie pandemii, jak pracować z zespołem agentów nieruchomości, jak finalizować obecne transakcje przy ograniczonej pracy urzędów i kancelarii notarialnych.
  • Przeprowadziliśmy szkolenia dla menadżerów jak wdrożyć zespół do pozyskiwania nieruchomości w obecnym czasie, wraz z przygotowaną prezentacją dot. pracy z klientem, procesu podpisywania umowy pośrednictwa, przyjęcia nieruchomości do sprzedaży
  • Przekazaliśmy informacje oraz wsparcie dedykowanej osoby, która pomogła franczyzobiorcom przy pozyskaniu dofinansowania z tarczy antykryzysowej
  • Zorganizowaliśmy webinary dotyczące aktualnej sytuacji na rynku kredytów hipotecznych i kredytów firmowych – prowadzone przez NOTUS.
  • Prowadzimy szkolenia dla Agentów Nieruchomości Freedom Nieruchomości, warsztaty sprzedażowe (jak prowadzić spotkania z klientami online – przez telefon – ponieważ u nas tel służył do umówienia spotkania – więc musieliśmy przeformułować ten sposób współpracy. 
  • Zmieniliśmy formułę szkoleń dla nowych agentów ze stacjonarnej na online

Zapraszamy na stronę :

https://www.freedom-nieruchomosci.pl/

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Porównaj oferty