fbpx
kliknij, aby włączyć zoom
Szukam ...
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
open map
Widok Mapa drogowa Satelita Hybrydowa Teren Moja lokalizacja Pełny ekran Poprzedni Następny
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie zaawansowane
znaleziono 0 wyników
Wyniki wyszukiwania

Ogólnopolska sieć biur podróży – Travel Shops!

Dodane przez hahemik@gmail.com co do 23 lipca 2020
| 0

Travel Shops to Ogólnopolska Sieć Biur Podróży. Działamy jako multiagent i mamy kompletną na rynku polskim ofertę imprez turystycznych i usług około-turystycznych. Dzięki dobrej sprzedaży i wysokim standardom rekomendują nas najwięksi w Polsce organizatorzy turystyki. Z sukcesem zrealizowaliśmy innowacyjny projekt unijny „Partnerka Sieć Biur Podróży”. Z naszej oferty franchisingu skorzystać mogą zarówno funkcjonujące na rynku biura podróży, jak i nowe podmioty. Oferujemy dwa modele współpracy: Mobile Partner oraz Office Partner.

Katarzyna Ceran, Kierownik Działu Marketingu

Trochę historii – Jak rozpoczęła się działalność firmy?

Zawsze byliśmy pasjonatami podróżowania, i tak jest do dziś. Na początku były 3 biura agencyjne pod marką Delf Travel, nocna Bus_linia na trasie Łódź – Warszawa Okęcie. Potem dla wspólnych celów marketingowych zrzeszyliśmy kilkanaście łódzkich biur. A jeszcze potem przyszedł pomysł na dużą sieć agencyjną. Załoga zaczęła się powiększać, zmieniliśmy lokalizację, przeorganizowaliśmy Firmę wraz z nowoczesną technologią i systemem, i wprowadziliśmy ciekawą – moim zdaniem – propozycję dla indywidualnych agentów. I tak krok po kroku zbudowaliśmy partnerską sieć biur podróży.

Od jakiego czasu są Państwo na rynku?

Na rynku turystycznym istniejemy od 2007 roku, a wcześniej od 1999 roku prowadziliśmy własne biura podróży pod marką Delf Travel. Jesteśmy więc jedną z najstarszych sieci biur podróży w Polsce. Ponad 20 lat doświadczenia w branży turystycznej pozwoliło wypracować sprawdzone modele franczyzowe, które zapewniają zyski i satysfakcję z prowadzonego biznesu.

Jak na przestrzeni czasu zmienił się sposób prowadzenia działalności? Czy łatwiej było kiedyś czy teraz?

Rynek turystyczny jest zmienny i nieustanie się rozwija – należy mieć tego świadomość. Nasza branża  jest niezwykle podatna na wszystkie dobre i złe sygnały z Polski i ze świata (doskonałym tego przykładem jest bieżąca sytuacja). Na pewno jednak można wskazać, że z roku na rok ludzie są bardziej odważni, ciekawi świata i innych kultur. Społeczeństwo się bogaci, rosną jego wymagania i potrzeby, a rynek na nie odpowiada. Można to zauważyć chociażby w pojawianiu się nowych kierunków czy poszerzaniu portfolio dostępnych hoteli. Ten poszerzający się wachlarz produktu wspierają z kolei nowoczesne technologie, które rozwijają kanały sprzedaży i pozwalają dotrzeć do szerszego grona klientów.

Jaki jest koszt przystąpienia do sieci? Od czego jest on zależny? Czy mają Państwo kilka modeli współpracy?

Oferujemy dwa modele współpracy: Office Partner oraz Mobile Partner. Ten pierwszy umożliwia stacjonarną sprzedaż wycieczek w lokalu usługowym, która jest wspierana sprzedażą internetową poprzez własny portal internetowy, i opcjonalnie poszerzona usługą mobilnego doradcy. Drugi z kolei to już obsługa bezpośrednia z dojazdem do klienta i spotkaniach, wsparta oczywiście stroną www.

Minimalny koszt inwestycji dla biura stacjonarnego to ok. 10 tys. pln (wpływ na to ma wielkość lokalu i standard, w jakim go urządzamy). Dla mobilnego doradcy koszt ten jest mniejszy, odchodzą bowiem wydatki związane z lokalem, i wynosi poniżej 5 tys. pln.

Czy obecnie mając na uwadze coraz większe wymagania konsumentów dotyczących produktów i usług – są Państwo w stanie zapewnić wysoką jakość świadczonych usług i z czego to wynika?

Wybierając usługi Travel Shops, klient otrzymuje dostęp do oferty ponad 100 biur podróży, więc w jednym miejscu na dostęp do pełnej gamy produktów turystycznych. Co więcej, naszym priorytetem zawsze są potrzeby i preferencje Klientów – chcemy, aby ze swoich wymarzonych i wyczekiwanych wakacji wrócili zadowoleni. Dodając do tego wieloletnie doświadczenie w branży i setki szkoleń, możemy zapewnić najwyższy poziom świadczonych usług

Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

Z obserwacji na przestrzeni ostatnich lat możemy zauważyć, że inwestycje zwracają się już w pierwszym roku prowadzenia działalności. Jeśli w grę wchodzi zaangażowanie i rzetelność właściciela i pracowników, w drugim osiągamy już rentowność, która zwyżkuje w kolejnych latach.

Jak w każdym biznesie istnieje duża konkurencja  – Czym na tym tle wyróżnia się sieć?

Z uwagi na ponad 20-letnią historią na pewno możemy się pochwalić stabilną pozycję na rynku oraz zaufaniem wśród organizatorów i klientów, czego potwierdzeniem są liczne certyfikaty i wyróżnienia. Współpracują z nami zaufani i liczący się na rynku najwięksi touroperatorzy. Oferujemy naszą wiedzę i profesjonalizm. Na naszą sieć składają się renomowane punkty sprzedaży, od lat funkcjonujące na rynkach lokalnych, a osobom, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w branży turystycznej oferujemy szereg szkoleń i wsparcie na całym etapie współpracy. Pamiętamy, że tworzymy wspólny biznes, konsolidując kapitał, wiedzę oraz zasoby ludzkie.

Czy wasz koncept lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach? Czy rekomendujecie konkretne wymagania dotyczące liczby mieszkańców?

Nie ma tu złotej zasady. Podejmując decyzję o nawiązaniu współpracy przede wszystkim zwracamy uwagę na lokalne nasycenie rynku. Czy będzie to centrum dużego miasta czy jego spokojna dzielnica, a może mniejsza miejscowość – zawsze tak wybieramy miejsca na nowe oddziały aby miały one perspektywę rozwoju. Co więcej, w dzisiejszych czasach znaczna część sprzedaży odbywa się online, więc funkcjonowanie nawet w malutkim mieście nie przesądza o jego możliwościach i zasięgu.

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wyłączność w danym mieście?

Tak, franczyzobiorca otrzymuje w swojej lokalizacji wyłączność terytorialną. Travel Shops gwarantuje, że w obszarze danej miejscowości w przeliczeniu do 50 tys. mieszkańców nie otworzy innego punktu sprzedaży. Dodatkowo w obszarze wyłączności terytorialnej przysługuje mu pierwszeństwo w otwarciu kolejnego punktu.

Co stanowi Państwa przewagę konkurencyjną pozwalającą na wyróżnienie się w segmencie franczyzodawców?

Stawiamy na partnerstwo w biznesie. Współpraca w ramach Partnerskiej Sieci Biur Podróży Travel Shop opiera się na realizacji wspólnych celów biznesowych przy zachowaniu niezależności poszczególnych biur agencyjnych. Stawiamy na taki stopień integracji, który zdynamizuje wspólny rozwój, ale jednocześnie nie ograniczy naszych biur w ich własnych pomysłach na biznes. Preferujemy indywidualnie podejście do każdego Franczyzobiorcy, długofalowe bliskie relacje i zawsze służymy pomocą i doradztwem. Partnerzy otrzymują do nas kompleksową wiedzę, narzędzia do uruchomienia biura podróży i skutecznej sprzedaży, oraz zaufaną markę.

Jakie są plany na rok 2020 / lub nawet dalsze okresy?

Jeśli chodzi o rok 2020 za priorytet stawiamy sobie pomoc i doradztwo klientom, którym zostały pokrzyżowane plany wakacyjne. W kontekście sieci Travel Shops staramy się wspierać nasze biura agencyjne, tak aby mogły przetrwać „gorsze” miesiące i być przygotowanym na powrót do działania na pełnych obrotach. Wszyscy wierzymy, że turystyka, jak niejednokrotnie to udowodniała, odnajdzie się w tych nowych okolicznościach.

Na jaką pomoc może liczyć potencjalny franczyzobiorca? Czy organizowane są szkolenia?

Jak wspominałam, franczyzobiorca może liczyć na pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Szkolenia oczywiście organizujemy – zarówno kilkudniowe wstępne, na którym przekazujemy know how potrzebny do szybkiego otwarcia biura podróży. W dalszym okresie współpracy organizujemy szkolenia okresowe, w tym takie we współpracy z najlepszymi touroperatorami na rynku, które dedykowane są wyłącznie naszym franczyzobiorcom. Rok temu mieliśmy przyjemność organizacji wyjazdu szkoleniowego study tour tylko dla naszych agentów, którego wynikiem był nie tylko olbrzymi zastrzyk wiedzy o bazie hotelowej i kierunku, ale również bliższe poznanie i zacieśnienie relacji – tak ważne w kontekście partnerskiego podejścia. Również i w tym roku planowaliśmy kolejny wspólny wyjazd.

Oprócz szkoleń nasi agenci mogą zawsze liczyć na pomoc biznesową i merytoryczną ze strony każdego z działów firmy. Z kolei na wszelkie pytania i prośby w temacie obsługi klienta i sprzedaży do dyspozycji oddajemy nasz dedykowany Help Desk, działający 7 dni w tygodniu. Bieżąca opieka pozwala franczyzobiorcy skutecznie prowadzić biuro, minimalizując ewentualne błędy.

Dlaczego warto wejść w ten biznes?

Po pierwsze turystyka sama w sobie to ciekawa, angażująca, dynamiczna i dająca wiele satysfakcji branża. Kto nie kocha podróżować? Jeśli franczyzobiorca chciałby się rozwijać w tym kierunku, to my mu dostarczymy wszelkie niezbędne narzędzia. Specyfika turystyki pozwala na połączenie kilku kanałów sprzedaży przy jednoczesnym oferowaniu niezwykle rozbudowanego produktu, jakim są imprezy turystyczne i usługi okołoturystyczne. Możliwości rozwoju i osiąganych wyników finansowych są zatem bardzo obiecujące.

Porada przedsiębiorcy dla przedsiębiorcy? Co radzą Państwo przyszłemu przedsiębiorcy?

Turystyka z uwagi na produkt to bardzo wdzięczna branża, ale wymaga konsekwencji i czasu. Wycieczki nie da się postawić na półce, aby klient mógł obejrzeć, posmakować. Klient musi nam zaufać, dlatego budowanie relacji trwa. Wchodząc do branży musimy mieć zabezpieczony kapitał na pierwszy okres oraz świadomość, że w pierwszym roku zysków raczej nie osiągniemy.

Czy rekomendują państwo współpracę z Państwem dla osób, które chcą się przebranżowić?

Jak najbardziej. Otrzymując od Travel Shops kompleksową wiedzę, narzędzia oraz bieżące wsparcie franczyzobiorca bez doświadczenia w turystyce jest w stanie osiągać dobre wyniki. Oczywiście bardzo dużo zależy od indywidualnego podejścia partnera – jego zaangażowania i kreatywności. Praca w biurze podróży to przede wszystkich obsługa klienta, jeśli więc tylko posiadamy doświadczenie w tym obszarze, to w branży turystycznej będzie dużo łatwiej.

Jak obecna sytuacja związana z COVID -19 wpłynęła na działalność firmy?

Turystyka, choć piękna, to bardzo wrażliwa branża. Co jakiś czas zdarzają się kryzysy, ale z każdym kolejnym staje się silniejsza i tylko ugruntowuje swoją pozycję. Sytuacja związana z COVID -19 na wszystkich wpłynęła przede wszystkim finansowo – specyfika branży jest taka, że biura agencyjne dostają swoje wynagrodzenie jedynie od wycieczek zrealizowanych, a tu mieliśmy kilkumiesięczny przestój, a co za tym idzie albo odwołane albo przełożone na późniejszy termin wycieczki. Mimo tych trudności powoli wracamy do gry, z nowymi doświadczeniami i świadomi tego, że apetyt na wakacje nie wygasł.

Jaką pomoc otrzymali franczyzobiorcy podczas pandemii?

Świadomi trudności finansowych naszych franczyzobiorców, szybko podjęliśmy kroki, aby pomóc naszym Partnerom. Nasi agenci mogli liczyć na odroczenie opłat franczyzowych, a nawet ich zmniejszenie o 100% na okres kilku miesięcy. Wprowadziliśmy wypłatę prowizji zaliczkowej. Dodatkowo zadbaliśmy o wsparcie informacyjne, chociażby w kontekście korzystania z pomocy Tarczy Antykryzysowej. Na bieżąco działał również nasz Help Desk, który pomagał we wszystkich kwestiach związanych rezerwacjami, których realizacja nie mogła się odbyć z powodu pandemii.

Czy pomagają Państwo w pisaniu wniosków o dofinansowanie urzędu pracy bądź z Unii.

W wewnętrznym systemie CRM publikujemy dla naszych Franczyzobiorców wiele konkretnych informacji o dostępnej w ramach Tarczy Antykryzysowej pomocy. Samych wniosków za naszych Partnerów z oczywistych względów nie piszemy, ale w indywidualnych sytuacjach udzielamy pomocy w postaci porady czy dodatkowych informacji. Mamy świadomość, że jako Sieć stanowimy z naszymi Franczyzobiorcami jeden „organizm”.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Porównaj oferty