fbpx
kliknij, aby włączyć zoom
Szukam ...
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
open map
Widok Mapa drogowa Satelita Hybrydowa Teren Moja lokalizacja Pełny ekran Poprzedni Następny
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie podstawowe
Wyszukiwanie zaawansowane
znaleziono 0 wyników
Wyniki wyszukiwania

Wywiad z Firmą – Early Stage.

Dodane przez hahemik@gmail.com co do 23 lipca 2020
| 0

Early Stage to sieć franczyzowa działająca w branży edukacyjnej. Firma zajmuje się wspieraniem młodych ambitnych nauczycielek i nauczycieli w procesie otworzenia i prowadzenia własnych szkół języka angielskiego dla dzieci i młodzieży.

W ramach pakietu franczyzowego proponujemy naszym współpracownikom:

– know-how (metodyczny, marketingowy, sprzedażowy, HR i administracyjny) prowadzenia własnej szkoły;

– stałą współpracę ze specjalistami z ww. dziedzin w zakresie wsparcia w prowadzeniu biznesu;

– szczegółowo zaplanowane i na bieżąco aktualizowane materiały nie tylko edukacyjne ale również ze wszystkich wyżej wymienionych dziedzin;

Trochę historii – Jak rozpoczęła się działalność firmy?

Early Stage powstało 27 lat temu jako szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży. Otworzyła ją Joanna Zarańska – autorka kursów i podręczników języka angielskiego dla dzieci, doświadczona nauczycielka z pasją. Po kilku latach działania, do szkoły na warszawskim Mokotowie, prowadzonej przez szaloną Panią Joannę w kolorowych okularach, przyjeżdżały dzieci z całej stolicy. Wówczas jeden z rodziców uczniów zaczął przekonywać Joannę Zarańską, żeby otworzyła filię szkoły w innej dzielnicy Warszawy. Nie był to proces łatwy, ale po jakimś czasie Joanna zdecydowała się pójść za tą radą. Z czasem kolejni rodzice uczniów, zgłaszali się z podobnymi pomysłami i w ten sposób powstało pierwsze 6 filii szkoły w różnych częściach miasta. Był to czas, kiedy do grona nauczycielek dołączyły kolejno dwie córki Joanny Zarańskiej – Agnieszka (dziś znana pod pseudonimem Aga Zaryan wokalistka jazzowa) i Tonia (która obecnie zarządza firmą). Dziewczyny z kolei zarażały chęcią do pracy z dziećmi swoje koleżanki ze studiów – w ten sposób Early Stage stało się szkołą, w której pracowały młode, ambitne nauczycielki z prawdziwą pasją. 13 lat temu jedna z nich – Justyna Tymińska – zaproponowała Joannie i Toni współpracę franczyzową. Sam zawód nauczycielki to było dla Justyny za mało – bardzo chciała się rozwijać. Tonia i Joanna poszły za tą potrzebą, chociaż nigdy wcześniej nie planowały rozwijania szkoły w ten sposób. Tak powstał pierwszy franczyzowy oddział szkoły. Justyna odniosła ogromny sukces. Widząc to, inne dziewczyny pracujące w Early Stage, otwierały kolejne szkoły. Dziś współpracuje z nami 116 franczyzobiorców i licencjobiorców.

Od jakiego czasu są Państwo na rynku? Czy w tym czasie udało się wypracować model współpracy pozwalający na osiągnięcie sukcesu w branży?

Na rynku jesteśmy od 27 lat – początkowo jako szkoła angielskiego, od 13 lat jako sieć franczyzowa. Prowadzimy największą w Polsce sieć szkół języka angielskiego dla dzieci – uczy się u nas pond 33 000 uczniów w całym kraju. We wrześniu 2019 roku otworzyliśmy pierwszy oddział poza granicami Polski – jesteśmy obecni na Litwie. Zatem z dumą mogę powiedzieć, że udało nam się wypracować model, który przyniósł sukces.

Jak na przestrzeni czasu zmienił się sposób prowadzenia działalności? Czy łatwiej było kiedyś czy teraz?

Early Stage przeszło ścieżkę od prowadzonej jednoosobowo szkoły angielskiego dla dzieci do sieci skupiającej 116 partnerów biznesowych i dziesiątki tysięcy klientów. Sposób prowadzenia działalności zmienił się w tym czasie kilkukrotnie. Obecnie w centrali zarządzającej siecią pracuje ponad 30 osób na co dzień wspierających rozwój szkół franczyzobiorców.

Jaki jest koszt przystąpienia do sieci? Od czego jest on zależny? Czy mają Państwo kilka modeli współpracy?

Mamy dwa modele współpracy:

  • Franczyza – oferta dla nauczycieli angielskiego, którzy chcą otworzyć i prowadzić swoje szkoły dla dzieci i młodzieży. Nie pobieramy opłaty wstępnej, rozliczamy się miesięcznie na zasadzie procentu od przychodu. Zaczynamy od 12% i maleje on wraz ze wzrostem filii. Jest to bardzo bezpieczne rozwiązanie, które nie zakłada dużych inwestycji na początek.
  • Licencja – oferta dla szkół i przedszkoli niepublicznych, które mogą wprowadzić nasz program nauczania języka w swoich placówkach. W tym przypadku również nie pobieramy opłaty wstępnej. Licencjobiorca wnosi opłatę miesięczną od ucznia – jej bazowa wysokość to 25 zł miesięcznie.

Czy obecnie mając na uwadze coraz większe wymagania konsumentów dotyczących produktów i usług – są Państwo w stanie zapewnić wysoką jakość świadczonych usług i z czego to wynika?

Zawsze zwracaliśmy i zwracamy uwagę na potrzeby konsumentów. Nasze zajęcia dla dzieci są planowane w oparciu o wiedzę dotyczącą rozwoju mózgu i uczenia się. Dobrze wiemy, że dzieci do nauki potrzebują swobodnej atmosfery, relacji, zabawy, śmiechu, humoru, najlepszych pod każdym kątem materiałów. Podążając za potrzebami dzieci jesteśmy w stanie osiągać nie tylko sukcesy edukacyjne ale również mieć wpływ na rozbudzanie pasji u dzieci, kształtowanie nawyków wykorzystywania kreatywnych metod uczenia się.

Z drugiej strony staramy się też wyjść naprzeciw potrzebom rodziców naszych uczniów – staramy się szukać rozwiązań, które będą wspierały ich w procesie dbania o edukację i rozwój dzieci. Podchodzimy do tego kompleksowo dlatego oferujemy klientom np. usługę przyprowadzania dzieci na zajęcia, dostarczamy też najświeższą wiedzę na temat wychowania, psychologii rozwojowej i wspierania rodziny. Dajemy również narzędzia dzięki którym dzieci mogą uczyć się języka w angażujący sposób w domu – m.in. mapy językowe zbudowane w popularnej grze Minecraft.

Jeśli zaś chodzi o troskę o potrzeby naszych klientów – franczyzobiorców, to tutaj również dokładamy starań, aby szukać rozwiązań, które będą dla nich optymalne. Wprowadzamy wiele systemów informatycznych, które ułatwiają prowadzenie szkoły, organizujemy szkolenia i procesy rozwojowe dla naszych partnerów, zatrudniamy w centrali najlepszych specjalistów ze wszystkich dziedzin związanych z prowadzeniem własnego biznesu, tak aby udzielać profesjonalnego wsparcia w każdej z nich.

Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?

Z założenia rozpoczęcie działalności z nami nie niesie ze sobą konieczności dużych inwestycji. Franczyzobiorca powinien posiadać kilka tysięcy złotych, dzięki którym zorganizuje pierwsze akcje promocyjne na wyznaczonym terenie. Jeśli w pierwszym roku działania uda mu się skompletować 3 pełne (10-12 dzieci) grupy uczniów, uczy je sam – to po pierwszych trzech miesiącach następuje zwrot z inwestycji.

Jak w każdym biznesie istnieje duża konkurencja  – Czym na tym tle wyróżnia się sieć?

Mamy wieloletnie doświadczenie w nauczaniu dzieci, współpracujemy z najlepszymi specjalistami w zakresie dydaktyki, podążamy za trendami edukacyjnymi. Nasze kursy są zdecydowanie bardziej intensywne niż zajęcia w szkołach konkurencyjnych – już 8-latki spędzają na zajęciach 90 minut dwa razy w tygodniu. Jest to zatem średnio dwa razy tyle czasu, co w innych szkołach. Tak długie zajęcia dają nam możliwość na z jednej strony budowanie prawdziwych relacji z dziećmi z drugiej umożliwiają długą ekspozycję na kontakt z językiem. Jest to niezwykle istotne zwłaszcza w pierwszych latach nauki, kiedy mózg dziecka chłonie nowości jak gąbka i kiedy w mózgu aktywnie zapisuje się matryca języka obcego. Nasze 7- 8-latki w krótkim czasie zaczynają czytać i wypowiadać frazy i wyrażenia. Korzystając z metod czytania globalnego, uczymy dzieci pisać angielskie wyrażenia od drugiego semestru nauczania.

Dodatkowo bardzo dbamy o to, żeby na naszych lekcjach było dużo emocji – zaskoczenia, śmiechu, humoru – wiemy, że mózg doskonale zapamiętuje kiedy znajduje się w strefie komfortu i kiedy może kojarzyć zdobytą wiedzę z czymś miłym, przyjemnym.

Nasi uczniowie są przez nas wyposażani w autorskie materiały – spójne z naszym programem i na jego potrzeby tworzone przez zespół wyspecjalizowanych metodyków. Możemy się również poszczycić absolutnie wyjątkową warstwą muzyczną naszych kursów. Tworzą ją dla nas na wyłączność: Michał Tokaj – kompozytor jazzowy, 3-krtony laureat nagrody Fryderyka, Aga Zaryan – wokalistka jazzowa, Sean Palmer – brytyjski aktor i wokalista. Dzieci kochają tę szaloną trójkę zaprzyjaźnionych ze szkołą artystów – piosenki i historyjki w ich wykonaniu niezmiennie wprowadzają dzieci w cudowny, radosny nastrój. Dzięki temu frazy, wyrażenia, zdania zapisują się głęboko w pamięci.

Czy wasz koncept lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach? Czy rekomendujecie konkretne wymagania dotyczące liczby mieszkańców?

Liczba mieszkańców nie ma największego znaczenia – Early Stage rozwija się zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach. Ważniejsza jest świadomość rodziców uczniów i ich otwartość na inwestycje w edukację swoich dzieci.

Czy potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wyłączność w danym mieście?

Tak – przy podpisaniu umowy zawsze szczegółowo określamy zakres działań franczyzobiorcy.

Co stanowi Państwa przewagę konkurencyjną pozwalającą na wyróżnienie się w segmencie franczyzodawców?

Na pewno wyróżniamy się tym, że nie poszukujemy do współpracy biznesmanów, tylko nauczycieli z pasją. Bardzo nam zależy, żeby nasi partnerzy rozumieli biznes głównie od strony metodycznej – czyli tego co jest sercem dobrej szkoły. Zależy nam na osobach z energią, uśmiechem, potencjałem. Wszystkie pozostałe kompetencje nasi partnerzy zdobywają u nas. Nie mamy zatem postawionych barier finansowych, które mogłyby blokować przed podjęciem współpracy z nami lub wręcz ją uniemożliwiać. Głęboko wierzymy, że potencjał, który drzemie w nauczycielach – pasjonatach to coś w co warto zainwestować i dlatego nie mamy wysokich kwot na wejście.

Drugim wyróżnikiem jest na pewno wspólnotowość – stawiamy na bliską współpracę, wymianę doświadczeń i wspólne budowanie organizacji. Dlatego angażujemy naszych franczyzobiorców w procesy związane np. z rozwojem i zmianami w sieci. Bardzo nam zależy, żeby było to miejsce, w którym nasi współpracownicy chcą być.

Bardzo ważny jest dla nas rozwój naszych franczyzobiorców dlatego proponujemy im szeroki zakres szkoleń z wielu dziedzin. Wszystkie warsztaty i szkolenia (włącznie z wstępnymi trwającymi tydzień) związane z prowadzeniem szkoły są u nas darmowe (w ramach comiesięcznej opłaty). Wsłuchujemy się w potrzeby franczyzobiorców i organizujemy dla nich szereg dodatkowych szkoleń i procesów, które poszerzają ich wiedzę i rozwijają kompetencje.

Jakie są plany na rok 2020 / lub nawet dalsze okresy?

2020 rok jest rokiem pełnym zaskoczeń i nowości. Pandemia, która pojawiła się nagle zmusiła nas do przejścia z zajęciami do świata online. Z zaskoczeniem stwierdziliśmy, że doskonale się w tym świecie czujemy – i my i dzieci. Pomimo tego, że jesteśmy specjalistami od nauczania stacjonarnego, szybko przestawiliśmy się na nowe tory – dzieci pokochały zajęcia w nowym wydaniu, rodzice uczniów zauważyli plusy z tej formy pracy, my nabraliśmy nowych kompetencji i rozsmakowaliśmy się w nich. Udało nam się przeprowadzić całą szkołę – wszystkich franczyzobiorców i klientów przez tę ogromną i wymuszoną w krótkim czasie zmianę. Dziś widzimy, że projekt przyniósł wiele dobrego – klienci nadal z nami są pomimo obiektywnie trudnej sytuacji pandemii, my mamy wspaniałe doświadczenie pracy w sposób, który nie był nam dotąd znany.

W długim okresie chcemy się skupić na rozwoju sieci w miastach Polski, w których jeszcze nie ma Early Stage, marzą nam się kolejne oddziały w innych krajach, będziemy na pewno rozwijać się również w zakresie edukacji dzieci online.

Na jaką pomoc może liczyć potencjalny franczyzobiorca? Czy organizowane są szkolenia?

Pomoc jest kompleksowa:

– wstępne darmowe szkolenia – tydzień intensywnych warsztatów wdrażających;

– szeroki wachlarz szkoleń organizowanych przez cały rok;

– wewnętrzna platforma online, gdzie znajduje się cały know-how i wszystkie materiały niezbędne do prowadzenia szkoły – do pobrania i korzystania u siebie;

– bieżące wsparcie ponad 30 specjalistów na stałe pracujących w centrali Early Stage;

– całościowe przygotowanie do startu i późniejsze wsparcie w rozwoju.

Dlaczego warto wejść w ten biznes?

Warto wejść w ten biznes bo daje on niemal nieograniczone możliwości indywidualnego rozwoju. Jest to rozwiązanie dla osób które nie mają doświadczenia w biznesie ale bardzo chcą je zdobyć. Prowadząc szkoły z nami, nasi współpracownicy wzrastają wraz ze wzrostem ich szkół – wchodzą w coraz to nowe role – nauczyciela, sprzedawcy, lidera zespołu, marketingowca. Przechodzą przez wyzwania związane z powiększaniem się ich firm i zdobywają wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu organizacją na różnych poziomach jej wielkości. Jest to niezwykła, pełna wyzwań, satysfakcji i zmian ścieżka. Jest to więc biznes, dla tych, którzy nie lubią stagnacji. Nasza oferta pozwala również nauczycielom, którzy niestety nie są dobrze opłacaną grupą zawodową, zacząć zarabiać tak jak ta ciężka praca na to zasługuje. Jest to szansa na odniesienie również finansowego sukcesu w branży, która się z nim potocznie nie kojarzy.

I jeszcze jedna ważna rzecz – każdy nauczyciel, który wchodzi w ten biznes doświadcza tego, co jest dla niego zazwyczaj najważniejsze – może towarzyszyć w rozwoju swoim uczniom i czuć ogrom satysfakcji z ich postępów i sukcesów.

Porada przedsiębiorcy dla przedsiębiorcy? Co radzą Państwo przyszłemu przedsiębiorcy?

Żeby z uśmiechem i energią brał byka za rogi i realizował swoje marzenia! Własny biznes to niezwykła i ciekawa przygoda – warto w nią ruszyć ze sprawdzonym partnerem.

Czy rekomendują państwo współpracę z Państwem dla osób, które chcą się przebranżowić?

Nasza oferta jest skierowana do osób, które mają doświadczenie w nauczaniu. Współpracuje z nami jednak kilka osób, które znały doskonale język i nie mając doświadczenia chciały do nas dołączyć. Zawsze w takich sytuacjach stawiamy na intuicję, która niezawodnie podpowiada nam, czy ryzyko ma sens. Jak dotąd się opłaciło. Wszystkie osoby, które nie mają doświadczenia w nauczaniu kierujemy do naszych filii – kształcimy metodycznie i zazwyczaj po jakimś czasie okazuje się, że są gotowe, żeby wziąć na siebie prowadzenie biznesu. Naszą zasadą jest – nie poddawanie się na starcie!

Jak obecna sytuacja związana z COVID -19 wpłynęła na działalność firmy?

Opisałam to w pytaniu wyżej. Mogę dodać tylko, że pod kątem biznesowym nasza szkoła nie straciła i kończymy rok w dobrej sytuacji. Udało nam się przejść przez kryzys obronną ręką – a tak naprawdę myślę, że jesteśmy po nim jeszcze silniejsi.

Jaką pomoc otrzymali franczyzobiorcy podczas pandemii?

W ciągu pierwszych kilku dni centrala Early Stage przygotowała nagrane kursy filmowe z zadaniami interaktywnymi dla wszystkich uczniów na wszystkich poziomach na pierwsze dwa tygodnie kwarantanny. W tym czasie franczyzobiorcy i lektorzy byli szkoleni i przygotowywani do wejścia na lekcje na żywo online. Po dwóch tygodniach wszyscy weszli w nowy system lekcji online.

Przygotowaliśmy również dla franczyzobiorców całą komunikację związaną z trudną sytuacją, na bieżąco wspieraliśmy ich konsultacjami z naszą kancelarią prawną, stworzyliśmy nowe wzory umów i innych niezbędnych w tej sytuacji dokumentów, przeprowadziliśmy szkolenia z zarządzania budżetem w sytuacji kryzysowej, stworzyliśmy nowe programy edukacyjne na wakacje – tak aby również w lato nasi uczniowie mogli korzystać z lekcji online a franczyzobiorcy zadbać o swoje finanse i pracę dla lektorów. Byliśmy na łączach non-stop.

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Porównaj oferty